Veelgestelde vragen
1. Op welke manier kan ik betalen?
U kunt bij ons op verschillende manieren veilig betalen via Ideal, Vooruitbetaling,
Mr. Cash, Sofort Banking, Paypal en Klarna (achteraf betalen).
Voor informatie en mogelijkheden zie : deze link
2. Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd?
Wanneer uw bestelling voor 16.30 is geplaatst dan zal uw bestelling dezelfde werkdag worden verzonden. Uw bestelling zal dan ook in de meeste gevallen binnen 1-2 werkdagen bij u worden bezorgd binnen Nederland. België meestal binnen 2-3 werkdagen.
3. Hoeveel bedragen de verzendkosten van mijn bestelling?
Binnen Europa is de verzending gratis.
Extra verzendopties
Wanneer u uw bestelling wilt volgen mét Track & Trace bieden wij u 4 extra verzendopties aan, brievenbuspakket met track & trace, aangetekende verzending Nederland / Europa / rest van de wereld. Deze extra opties kunt u eenvoudig in de 1e stap van het afrekenen aanklikken.
4. Kan ik ook artikelen retourneren of ruilen?
Wij werken volgens de wettelijke regels zoals in Nederland vastgelegd.
U kunt dan ook ten alle tijden uw bestelling, zonder opgaaf van reden gratis retour zenden (binnen Nederland) of ruilen binnen 30 werkdagen na ontvangst.
Werkwijze retourneren of ruilen zie : deze link
5. Verzenden jullie ook naar het buitenland?
Ja. Binnen Europa is dit gratis, buiten Europa gelden verzendkosten die automatisch in beeld komen zodra een bestelling gedaan wordt.
6. Kan ik mijn bestelling ook ergens op komen halen?
U kunt uw bestelling (na telefonische afspraak) ophalen in onze showroom . Contactadres : deze link
7. Sturen jullie mijn gegevens door naar derden?
Nee, wij gebruiken uw gegevens uitsluitend voor eigen gebruik en verstrekken deze niet aan derden.
8. Hoe worden de sieraden ingepakt en verzonden?
- Elk sieraad wordt apart geleverd in een mooi sieraaddoosje.
- Bij elk sieraad doosje wordt een bijpassende geschenkenvelop geleverd.
- De gehele bestelling wordt in een witte stevige kartonnen brievenbus doos geleverd
zonder vermelding van onze website ("Mooye te Zierikzee") waardoor de inhoud onbekend blijft.
- Bij aangetekende zendingen ontvangt u een witte pakketdoos waarbij uw handtekening vereist is bij ontvangst. Ook hier is de afzender "Mooye" te Zierikzee.
- Een pakbon (dus geen factuur) wordt meegezonden.
De factuur krijgt u reeds per mail toegezonden bij betaling.
9. Hoe kan ik een sieraad direct als kado laten afleveren?
Wanneer u de bestelling als kado direct door ons wilt versturen is dat geen probleem.
NB. Binnen Europa zijn de verzendkosten gratis, dus hoe makkelijk is het om iemand in binnen- of buitenland op deze wijze een leuk kado te sturen! Wilt u de pakbon niet mee laten sturen, vermeld dit dan a.u.b. in het opmerkingenveld bij uw bestelling.
10. Ik krijg geen orderbevestiging, wat nu?
Wanneer u bij ons een bestelling doet krijgt u altijd per mail een orderbevestiging, na betaling een betaalbevestiging en op het moment dat wij gaan verzenden een verzendbevestiging. Mocht u dat niet hebben ontvangen zijn er 2 mogelijkheden: óf u heeft een foutieve email opgegeven óf de mails belanden in uw spam box waar wij helaas geen invloed op hebben. Tip: Kijk altijd eerst in uw spambox voordat u met ons contact opneemt.
11. Wat gebeurt er als ik een bestelling niet binnen 1 week betaal?
- Wanneer u kiest voor vooruitbetaling per bank dan wordt uw bestelling en de bestelde
artikelen één week vast gehouden. U krijgt u een herinneringsmail indien de betaling na
een week nog niet bij ons binnen is gekomen. Wordt binnen een
week na deze herinneringsmail mail nog niet betaald dan vervalt uw bestelling
automatisch.
12. Kunt u mij garanderen dat alles op voorraad is?
- Bij elk product staat duidelijk aangegeven of deze op voorraad is. Mocht het tóch een keer voorkomen dat bv. door gelijktijdige bestellingen van eenzelfde artikel of grote aantallen per artikel dit artikel plotseling niet op voorraad is dan zullen wij u dit direct na uw bestelling melden per mail incl. de verwachte leverdatum. Indien u deze nieuwe voorgestelde leverdatum niet accepteert zal in overleg een alternatief artikel worden aangeboden en anders uw betaling per omgaande naar uw rekening worden teruggestort.
13. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
Ja, elke prijs die op onze site getoond wordt is inclusief BTW en inclusief verzendkosten binnen Europa (dus geen verborgen extra kosten)!
14. Als ik een klacht heb, hoe lossen jullie dat op?
Via deze link vindt u alles onze klachtenafhandeling.
15. Ik heb een bestelling gedaan en nu komt IDEAL niet meer in beeld.
Het komt wel eens voor dat wanneer een bestelling gedaan wordt om één of andere reden de betalingsmogelijkheden niet meer worden getoond. U lost dit eenvoudig op door opnieuw uw bestelling in te geven en deze af te rekenen. De "oude" bestelling laten wij automatisch vervallen als wij zien dat er een identieke bestelling gedaan wordt.
16. Hoe weet ik wanneer een bestelling aan mij verzonden wordt?
Bestellingen op werkdagen voor 16.30 uur worden diezelfde dag verzonden. U krijgt vervolgens van ons een bevestigingsmail van de verzending op de dag dat de zending door ons verzonden wordt.
17. Ik wil bestellen, maar geeft problemen bij invoeren e-mailadres (reeds bestaand)
Wanneer u eerder bij ons een bestelling heeft geplaatst kunt u aan de rechterzijde op de homepage inloggen door het e-mailadres en het wachtwoord (dat u bij een eerdere bestelling heeft ontvangen) invult. Na het invullen komt u op uw persoonlijke pagina waarbij u uw vorige bestellingen kunt vind en uw adresgegevens en afleveradres staan (u hoeft deze dan niet opnieuw in te vullen). U kunt nu eenvoudig en snel bestellen.
Mocht u uw wachtwoord kwijt zijn, kunt u op de homepage inloggen door alleen uw e-mailadres in te geven en op OK te klikken waarna u aan kunt geven uw wachtwoord kwijt te zijn. U ontvangt dan direct een nieuw wachtwoord per mail en kunt de stap opnieuw uitvoeren.
18. Ik krijg een foutmelding bij het bestellen of kom niet verder.
Het gebeurt wel eens dat u een bestelling doet, maar er een foutmelding komt of dat u niet verder komt met uw bestelling of betaling. Dat kan heel veel oorzaken hebben maar lossen het direct voor u op.
1. U kunt ons bellen en wij lossen het samen op.
2. U kunt ons mailen en geeft u dan op : uw naam, adresgegevens, telefoonnummer en email adres en wat u wilt bestellen (artikelnummer en aantal). Wij maken dan de bestelling voor u in orde en sturen u een mail met betaal link. Wanneer u deze link opent komt u direct in het betaalproces en kunt u alsnog afrekenen.
19. Ik heb 2 x dezelfde bestelling geplaatst, maar wil deze maar 1 x ontvangen!
Wanneer wij dezelfde bestelling zien vlak na elkaar laten wij de oudste bestelling automatisch vervallen.
20. Ik heb er moeite om online te bestellen. Kunt u dat voor ons doen?
Geen probleem. Even bellen 0111-550550 of mailen en wij nemen contact met u op.
21. Garantie
Op al onze aankopen is de wettelijke garantie van toepassing. Klik op deze link voor de volledige omschrijving van de garantie.
22. Mijn inlog werkt niet meer
Wij zijn in mei 2020 overgegaan naar een nieuw verbeterd platform. Vanwege de privacy en AVG wetgeving mogen en mochten wij uw "oude" inloggegevens niet overnemen naar dit nieuwe platform. U kunt nu een nieuwe inlog/registratie voor deze webwinkel aanmaken of als gast afrekenen zonder inlog/registratie. Excuses voor het ongemak..